vrijdag 3 februari 2023

Masto's blog opgesloten......

"G'morgen Masto, Blogger heeft iets nieuws???
Leeftijd verificatie?? Zie bovenstaande schermafbeelding.
Dat gaat mij te ver.
Is er dan niets meer privé voor die internet uitbaters?
Omdat ik dus niet aan dergelijke dingen doe is voor mij het avontuur afgelopen.
En ik denk dat er meer lezers van blogs er zo over denken en afhaken.
Zolang je anoniem of als verzonnen personage kan kijken is het Big Fun.
Het houdt op als je geregistreerd wordt.
Kijk nog een laatste keer naar mijn jongeheer.
Dank voor de samenwerking de afgelopen jaren.
Het ga U goed, Bram."

Masto kreeg meer van deze verontrustende mailtjes en is zich ook rotgeschrokken. Masto is even van de wijs en weet nog niet hoe te handelen.
Misschien weten andere volgers een goede en correcte oplossing.
Masto verneemt het graag van jou. masto6tig@gmail.com

5 opmerkingen:

  1. Ik snap de ophef niet zo goed. Als je inlogt met je met de eigen wachtwoord, kan niemand gewild of ongewild op Masto's blog kijken. Ik zou niet graag willen dat mijn kleinkinderen hier per ongeluk op dit blog komen. Tip: maak een gmail account aan met een fantasienaam en wachtwoord alleen voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Ben, het betekend dat mijn blog minder bezocht wordt. Juist door mensen die liever anoniem willen blijven, wat begrijpelijk is, want niet iedereen kan omgaan met seksualiteit in al zijn bijzondere vormen en vooral eigenaardigheden.
      Groet van Masto

      Verwijderen
  2. Ik snap het probleem niet goed; ik heb een speciaal Gmail adres voor dit soort zaken dat niet voor andere dingen wordt gebruikt. Nu zou het best kunnen dat er identificatie wordt gevraagd (YouTube heeft dat in het verleden gedaan), in dat geval zou het inderdaad voor de accounthouder een drempel kunnen zijn. Ik ben zelf nooit om een ID gevraagd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Google, GMail, YouTube, Blogger, enz. het is allemaal hetzelfde bedrijf.
      De regels worden steeds strenger zo te zien. Maar er zijn grenzen vindt Masto.
      Waarom kun jij wel zonder je leeftijd te bevestigen er wel in en anderen met een GMail-adres niet?

      Verwijderen
    2. Speelt het probleem nog steeds? Nu kan ik nl. ineens wel anoniem reageren, terwijl ik eerder met een email adres moest inloggen. Ik weet wel uit ervaring dat bedrijven als Google zgn. A/B testen doen waarbij een deel van gebruikers een andere interface e.d te zien krijgen. Op die manier probeert het het bedrijf inzicht te krijgen in hoe de gebruiker reageert op de verandering enz. Misschien is dit hier het geval.

      Verwijderen